4 تکنیک برای عکاسی ماکرو در خانه 

خانه شما مملو از فرصت هایی است که به راحتی در دسترس  برای عکس های نزدیک خلاقانه هستند. از جزئیات موجود در اتاق نشیمن، آشپزخانه یا جلو پنجره خود الهام بگیرید.


عکاسی از نمای نزدیک شیوه ای عالی برای خلاقیت با آنچه در خانه دارید است. چه چین و چروک در کف دست یک نوزاد تازه متولد شده، جزئیات پیچیده روی برگ ها یا گلبرگ های گیاهان خانه یا حباب های صابون در سینک آشپزخانه شما، کشف چیزهای کوچکی که ممکن است نادیده گرفته باشید می تواند برای شما شادی، الهام و چشم اندازهای جدید بی پایان در عکاسی به ارمغان بیاورد

لذت عکاسی کلوزآپ یا ماکرو هیچ محدودیتی ندارد - می توانید سوژه های عالی را در هر یک از اتاق های خانه خود بیابید. مهم نیست که چه نوع دوربینی در خانه دارید، می توانید از نزدیک ببینید و جزئیات جذاب را کشف کنید. یک لنز زوم (یا لنز کیت) استاندارد یا حتی یک دوربین کامپکت می تواند تصاویر زیبایی ارائه دهد. در اینجا، شش عکاس برخی از چیزهای کوچک اما جذابی که در خانه عکاسی کرده‌اند را به اشتراک می‌گذارند و بیان می‌کنند که چه چیزی الهام‌ بخش آن‌ها برای نگاه دقیق‌تر است.


1. نزدیکترین و عزیزترین شخص زندیگتان را بزرگنمایی کنید



در اینجا، کیت گری، عکاس، نوزادی را روی تخت نزدیک پنجره قرار داده است تا از منبع نور طبیعی استفاده کند. او توضیح می دهد: «این یک مبنای خوب برای گرفتن زوایای عکسبرداری بالا و پایین و همچنین خوب و راحت نگه داشتن کودک است. این تصویر با دوربین Canon EOS 5D Mark III با لنز EF 100mm f/2.8L Macro IS USM در 1/320 ثانیه، f/2.8 و ISO 500. گرفته شده است © کیت گری.



یک لنز ماکرو اختصاصی برای عکس های نزدیک گزینه ی ایده آل است، اما می توانید با لنز زوم استاندارد یا حتی یک لنز پرایم نیز به نتایج عالی دست یابید. به عنوان مثال، لنز کیت Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM می‌تواند تا فاصله ۲۵ سانتی‌متری فوکوس کند، به این معنی که می‌تواند کوچک‌ترین جزئیات را کاملاً کادربندی کند.

بیشتر لنزهای ماکرو اختصاصی دارای فاصله کانونی تله فوتو هستند که برای جداسازی هر عنصر عالی است، و اگر از لنز زوم استفاده می‌کنید، به سادگی بزرگنمایی را به خاطر بسپارید. سپس دیافراگم را روی f/5.6 یا در صورت وجود سریع‌تر تنظیم کنید و از تثبیت‌کننده تصویر برای از بین بردن خطر لرزش دوربین استفاده کنید. در نهایت،  کادر بندی کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید به سوژه خود نزدیک شوید. اگر از حداقل فاصله فوکوس لنز نزدیک‌تر شوید، فوکوس خود را از دست خواهید داد، بنابراین ممکن است لازم باشد به آرامی به جلو و عقب حرکت کنید تا نقطه ایده آل مد نظرتان دست یابید.

2. پیچیدگی های طبیعت را به تصویر بکشید



عکاس اَگی وُژکیک می گوید: "من همیشه به چیزهای کوچک توجه کرده ام، بنابراین عکاسی ماکرو به طور طبیعی مورد علاقه من شد." "در بهار 2020 من شروع به کاشت گیاهان و سبزیجات خودم کردم و متوجه شدم که برگهای سبز پس از آبیاری چقدر زیبا به نظر می رسند. می خواستم نور خورشید را روی قطره آب ببینم زیرا می دانستم که برای مدت طولانی روی برگ نخواهد ماند." این تصویر با  Canon EOS RP و لنز Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM با سرعت 1/250 ثانیه، f/8 و ISO 800 گرفته شده است. © اَگی وُژکیک

جیمی اسپنسلی، عکاس، می‌گوید: «در عکاسی با f/8، دیافراگم خود را در اولویت قرار دادم زیرا نیاز داشتم که بسته باشد، و اجازه می‌دادم دانه‌های برف بیشتر در فوکوس باشند. سپس با تنظیم ISO روی 200 و سرعت شاتر 1/100 ثانیه تنظیماتم را متعادل کردم تا یک تصویر تقریبا سیاه در نور طبیعی باشد. سپس تعدادی عکس مرجع با قدرت های مختلف فلاش گرفتم تا ببینم چه چیزی برای نمایش تصویر مناسب است. " با دوربین Canon EOS 80D و لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM گرفته شده است. © جیمی اسپنسلی


عکاسی ماکرو می‌تواند گنجینه‌های طبیعی نادیده‌ای از الگوی میز (Maze) مانند در پشت برگ گرفته تا پیچیدگی منحصربه‌ فرد یک دانه برف کاملاً شکل گرفته آشکار کند و عکاسی از نزدیک به شما فرصت هایی می دهد تا زیبایی های طبیعت را در هر جایی از جمله در طاقچه پنجره خود در یک روز سرد و بارانی ثبت کنید.

یک ژاکت سیاه تنها پس زمینه ای بود که جیمی اسپنسلی برای نشان دادن جزئیات مسحورکننده یک دانه برف سفید نیاز داشت. او با استفاده از یک دیفیوزر ماکرو به آن نور متمایز و ملایم دست یافت. "این یک مخروطی از مواد سفید است که در اطراف جلوی لنز قرار می گیرد. سپس یک تونل از مواد بازتابنده متصل به فلاش وجود دارد که به نور کمک می کند تا به مخروط برسد. نتیجه نهایی، نور بسیار ملایمی است که برای عکاسی ماکرو عالی است."

برای راه‌های بیشتر برای خلاقیت در نور هنگام عکاسی از نزدیک، لنزهای RF 35mm F1.8 Macro IS STM، EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM، EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM و RF 85mm F2 Macro IS STM هر کدام دارای Macro Lite داخلی هستند که به عکاسان امکان می‌دهد بدون ریخته‌گری سایه به سوژه نزدیک شوند.

عکاس اَگی وُژکیک از حالت نمای نزدیک برای عکاسی از گیاه شاهیِ آبی در آپارتمانش استفاده کرد. "به این ترتیب نیازی به نگرانی در مورد تنظیمات نداشت و در عوض می‌توانست روی اطمینان از درست بودن فوکوس تمرکز کند. همچنین از Spot AF و یک گزینه بزرگنمایی بسیار مفید در حالت Live View استفاده کرد. سپس از اینکه دید تصویر به چه میزان چقدر خوب شده است، الهام گرفت که دوربین را بردارد و از دیگر سوژه های اطراف خود را در خانه کشف کند."


3. موارد خارق العاده را در حالت عادی بیابید



لوکاس پیلتز، عکاس می گوید: «من ISO را نسبتاً پایین تنظیم کردم، زیرا نور کافی وجود داشت. دیافراگم f/7.1 بود، بنابراین نواحی زیادی از وضوح در تصویر وجود داشت، در حالی که سرعت شاتر روی 1/100 ثانیه تنظیم شده بود. این تصویر با دوربین Canon EOS 250D در 1/100 ثانیه، f/7.1 و ISO 800 گرفته شده است. © لوکاس پیلتز


لوکاس پیلتز با عکاسی از آن از نزدیک راهی برای نمایان ساختن خلاقیت های خود رد عکاسی ماکرو را  پیدا کرد. او تصمیم گرفت برای دستیابی به عمق میدانی بیشتر از آنچه که در حالت عادی ممکن بود، دنباله ای از تصاویر بگیرد. او می‌گوید: "برای جلوگیری از لرزش از سه پایه استفاده کرده است و به صورت دستی فوکوس کرده  است زیرا کنترل بیشتری دارد و از این طریق بیشتر یاد می‌گیرد. از ناحیه فوکوس جلویی شروع کرده است و مسیر را به پشت سر گذاشته است." با کادربندی تصویر، لوکاس 40 نسخه از مداد را با نقاط کانونی مختلف، قبل از ادغام آنها با یکدیگر، عکس گرفته است.
به این تکنیک فوکوس انباشتگی گفته می شود و می توانید با ادغام مجموعه ای از تصاویر با نقاط فوکوس مختلف در نرم افزار Digital Photo Professional Canon، این کار را انجام دهید.


4. دیدگاهی انتزاعی در مورد سوژه های روزمره پیدا کنید



تبو تویپنز از قدرت هندسه برای برانگیختن تخیل بیننده استفاده می کند. او می‌گوید: «از لنز Canon EOS 7D Mark II و EF-S 60mm f/2.8 Macro USM استفاده کرده است که با فلاش Speedlite هماهنگ شده‌اند. می‌تواند با سرعت شاتر 1/400 ثانیه ، دیافراگم f/2.8 و ISO 100 قرار دهد تا پس‌زمینه را زیبا و تار نگه دارد.» © تبو تویپنز

آندریا هانت از مواد ساده ای مانند روغن و آب برای ایجاد ظاهری سورئال در تصاویر انتزاعی خود استفاده می کند. تغییر مقدار روغن و قرار دادن اشیاء مختلف و رنگارنگ زیر سینی که آب را نگه می دارد، نقش ها و نقوش بی پایان و منحصر به فردی را به شما می دهد. این تصویر با  Canon EOS 7D Mark II و لنز Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM با سرعت 1/100 ثانیه، f/10 و ISO 1250 گرفته شده است. © آندریا هانت


آندریا هانت: "عکاسی ماکرو جزئیاتی را نشان می دهد که به ندرت دیده می شوند و خلاقیت های زیادی را می توان از داخل خانه و باغ خود به دست آورد."
برای بازسازی نماهای سورئالیستی آندریا، به یک ظرف پخت شیشه ای نیاز دارید که در هر گوشه ای از زمین بلند شده و پر از آب باشد. سپس روغن خود را به تدریج اضافه کنید تا بتوانید مقادیر مختلف را آزمایش کنید. برای افزودن رنگ چشم نواز به روغن، آندریا یک گوشی هوشمند یا تبلت را زیر ظرف با صفحه نمایش رنگارنگ قرار می دهد، اما می توانید از کارت یا کاغذ دیواری رنگی نیز استفاده کنید.
هنگام عکاسی از یک عکس روغنی معلق، فوکوس دستی و عکاسی در حالت اولویت دیافراگم (Av) راحت‌تر است. آندریا می‌گوید: «تصویربرداری با f/10 عمق میدان کافی ایجاد می‌ کند تا یک لایه روغن را بدون رسیدن به ته ظرف شیشه‌ای بپوشاند».
می توانید از همین تکنیک برای عکاسی در خانه استفاده کنید. عکاس تیبو تویپمز دریافت که مایع ظرفشویی می تواند اشکال زیبا و هندسی را به سادگی با اضافه کردن چند قطره به یک لایه کم عمق آب در یک ظرف پخت و پز ایجاد کند.
برای پس زمینه، تیبو دوست دارد از کاغذهای رنگی استفاده کند. وی می گوید: «سپس از فلاش برای انعکاس رنگ ها در آب استفاده می کند. "این  کاربرای ترکیببرای تولید حباب، به سادگی یک نی را بردارید و در آب باد کنید - سپس عکاسی کنید! تیبو می گوید: «هر چیزی را میتوانید بعنوان سوژه ی عکاسی خود جلوی لنز قرار دهید، همیشه یک زمین بازی از اشکال، بافت ها و نور پراکنده است. رنگ ها و ایجاد شیب عالی عمل می کند."