بهترین دوربین ها و لنزهای پرتره برای هر مناسبتی 


با انتخاب بهترین کیت دوربین برای عکاسی پرتره، زیبایی و شخصیت سوژه خود را، از نوزادان و حیوانات خانگی گرفته تا گروه های مد و خانواده، ثبت کنید.



بهترین دوربین برای عکاسی پرتره دوربینی است که جلوی خلاقیت شما را نگیرد، چه در حال عکاسی از یک نوزاد دوست داشتنی، چه از یک حیوان خانگی محبوب خانوادگی یا یک غریبه جذاب در خیابان باشید. در عکاسی پرتره، کیت دوربین شما باید به شما کمک کند تا شخصیت و زیبایی سوژه خود را به تصویر بکشید، دید شما را تکمیل کند اما هرگز در جلوی خلاقیت شما قرار نگیرد.


پرتره نوزاد و عکس نوزاد



کانن EOS R10 یک گزینه ایده‌آل برای والدینی است که نوزادشان تازه به دنیا آمده‌ است و می‌خواهند دوربینی با کاربری آسان داشته باشند که بتواند عکس‌های زیبایی را با حداقل تلاش ثبت کند. تصویر به وسیله Canon EOS R10 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1/25 ثانیه، f/4.0 و ISO

640 توسط "مارک فنسوم" گرفته شده است.


دوربین‌های بدون آینه کانن با شاتر الکترونیکی خود که امکان عکاسی کاملا بی‌صدا را فراهم می‌کنند، برای پرتره‌های نوزاد ایده‌آل هستند، جایی که سکوت اغلب حیاتی است. Canon EOS R10 با وزن تنها 429 گرم، انتخابی عالی است. در مواقع لزوم بی‌صدا، برای اینکه مزاحم آرامش کودک نشود، همچنین دارای یک حالت پرتره اختصاصی برای افزایش لطافت رنگ پوست و موهای ظریف است. همچنین فیلترهای خلاقانه ای برای بازی نوزادتن وجود دارد، از جمله فیلتر تک رنگ برای برجسته کردن بافت طبیعی پوست، در حالی که فوکوس خودکار تشخیص چشم هوشمند به شما این اطمینان را می دهد که همیشه تصویری با فوکوس کامل داشته باشبد.

انتخاب لنز مناسب نیز مهم است و توصیه می کنیم EOS R10 بهمراه  Canon RF 50mm F1.8 STM انتخابی مناسب است. موتور فوکوس بی صدا STM مزاحم خواب کودک نمی شود، در حالی که دیافراگم فوق عریض f/1.8 اجازه می دهد تا نور کافی برای پرتره، حتی در محل های کم نور وارد شود. حداکثر دیافراگم عریض همچنین به شما امکان می دهد با عمق میدان بسیار نازک عکس بگیرید تا پس زمینه های تار زیبایی داشته باشید.


پرتره های خانوادگی



EOS RP با داشتن صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر، تایمر خودکار و ادغام یکپارچه با برنامه Canon Camera Connect  به شما امکان می دهد که دوربین را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه خود کنترل کنید، EOS RP برای پرتره های گروهی از کل خانواده ایده آل است. این تصویر با دوربین Canon EOS RP بهمراه لنز Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM با سرعت 1/640 ثانیه، f/1.8 و ISO800 توسط والریا فازکاس گرفته شده است.


Canon EOS RP با قابلیت ردیابی چهره و فوکوس خودکار چشمی می‌تواند اطمینان حاصل کند که شما عزیزانتان را در فوکوس دقیق نگه می‌دارید، و آن را برای ثبت پرتره‌های گروهی حتی بزرگ‌ترین خانواده‌ها ایده‌آل می‌کند. حسگر CMOS فول فریم آن همچنین میدان دید بزرگی را فراهم می‌کند که برای کادربندی عکس‌های گروهی ایده‌آل است، در حالی که به شما امکان کنترل سطح بالایی بر عمق میدان را برای پرتره‌های فردی-هنری می‌دهد. عکاسان خانوادگی همچنین می‌خواهند از حالت صحنه عکس گروهی استفاده کنند، جایی که EOS RP به طور خودکار عمق میدان را تنظیم می‌کند تا مطمئن شود همه در فوکوس هستند، چه در جلو یا پشت باشند.

لنز Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM به اندازه‌ای کوچک است که به شما امکان می‌دهد لحظات صمیمانه خانوادگی را ثبت کنید، حداکثر دیافراگم روشن f/1.8 به شما کمک می‌کند حتی در شرایط کم نور هم عکاسی کنید. فاصله کانونی گسترده 24 میلی متری آن برای فشرده کردن یک سلسله کامل در عکس بدون اعوجاج لنز با زاویه فوق العاده ایده آل است. اما اگر یک نمای نزدیک را ترجیح می دهید، قابلیت ماکرو آن به شما اجازه می دهد تا هر جزئیات کوچکی را ثبت کنید.


پرتره های مد و زیبایی



برای عکاسان مد و زیبایی مهم است که هر بار تصاویری بی عیب و نقص ارائه دهند و مدل ها و محصولاتی را که عکاسی می کنند به نمایش بگذارند. Canon EOS R با تشخیص چهره و چشم تضمین می‌کند که هرگز فوکوس را از دست نخواهید داد و همیشه پرتره‌هایی با با وضوح بالا ارائه می‌دهد. تصویر به وسیله Canon EOS R با لنز Canon RF 50mm F1.2L USM در 1/160 ثانیه، f/1.4 و ISO160 توسط "گویا بسانا" گرفته شده است.


اگر می‌خواهید به پرتره‌های مد و زیبایی بیشتری بدهید تا در رسانه‌های اجتماعی برجسته شوند، Canon EOS R دارای یک حسگر CMOS 30.3 مگاپیکسلی است که تصاویری با وضوح بالا ارائه می‌دهد و اطمینان می‌دهد که تمام جزئیات با وضوح باورنکردنی ثبت می‌شوند. با فوکوس خودکار تا  منفی 6 EV، به لطف یک حسگر فول فریم بزرگ و بسیار حساس، EOS R همچنین در چالش‌برانگیزترین شرایط نوری، از استودیو تا خیابان، در هر کجا و هر زمان لازم باشد عکس هایی با وضوح و کیفیت بالا بگیرید.

لنز Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM برای پرتره های مد و زیبایی ایده آل است. این لنز به لطف دیافراگم عریض f/2 و فشرده‌سازی فاصله تله‌فوتو، پس‌زمینه‌های ملایمی را با محو شدن شدید ایجاد می‌کند و حس زیبایی به پرتره‌ها می‌دهد و سوژه‌ها را از محیط اطرافشان جدا می‌کند. لنزهای تله فوتو مانند این نیز مقادیر بسیار کمی اعوجاج ایجاد می‌کنند و در نتیجه پرتره‌های جذابی به‌ویژه از چهره‌ها ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید نماهای نزدیک از دست‌ها یا ویژگی‌های صورت را برای عکاسی زیبایی داشته باشید، RF 85mm F2 MACRO IS STM شما را نیز با بزرگنمایی ماکرو 0.5 برابر پوشش می‌دهد. علاوه بر این، اگر تصمیم دارید برای عکاسی خیابانی در شب بیرون بروید، می‌توانید سه پایه را به لطف تثبیت‌کننده تصویر ۵ مرحله‌ای آن در خانه بگذارید.


پرتره های حیوانات خانگی



Canon EOS R7 با ترکیب سرعت و کیفیت تصویر، دوربین ایده آلی برای فیریز کردن یک سوژه متحرک یا ثبت تمام جزئیات در صحنه های کم نور است. تصویر توسط Canon EOS R7 با لنز Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM در 59mm، 1/30 ثانیه، f/9 و ISO100 گرفته شده است.


در حالی که حیوانات خانگی شما معمولاً کل روز را به چرت زدن می گذرانند، اجتناب ناپذیر است که لحظه ای از آنها عکس بگیرید و شروع به حرکت کنند، گویی در حال تعقیب هستند. همین موضوع باعث شده است که Canon EOS R7 به دوربینی ایده آل برای عکاسی از حیوانات خانگی تبدیل شود. EOS R7 که با در نظر گرفتن عکاسی از حیات وحش و حیوانات ساخته شده است، دارای سرعت انفجاری فوق‌العاده سریع 30 فریم در ثانیه و شاتر الکترونیکی 1/16000 ثانیه است تا با هر سرعتی که حیوان حرکت می‌کند، تصویر را ثبت کند. با تشخیص حیوانات و ردیابی فوکوس خودکار، سوژه شما بدون توجه به جایی که درون کادر قرار می‌گیرد، فوکوس واضحی خواهد داشت، در حالی که لرزش‌گیر تصویر تا 8 مرحله (بسته به لنز متصل شده) عکس‌های بدون تاری را هنگام عکاسی دستی تضمین می‌کند. با اتصال Wi-Fi و بلوتوث، EOS R7 با استفاده از برنامه Canon Camera Connect به طور یکپارچه با گوشی‌های هوشمند جفت می‌شود، بنابراین می‌توانید شاتر را از راه دور فعال کنید در حالی که روی سرگرم نگه داشتن حیوان خانگی خود و حرکت در جهت درست تمرکز می‌کنید.

تثبیت کننده تصویر درون بدنه (IBIS) در EOS R7 به همراه IS اپتیکال در لنز Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM کار می کند و تا 7 مرحله تثبیت را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد به صورت دستی عکس بگیرید. یا با سرعت شاتر آهسته در نور کم، هر دو بدون خطر تاری. همه اینها در یک لنز جمع و جور ارائه می شود که با وزن 390 گرم، به اندازه کافی سبک است که حتی طولانی ترین و پر جنب و جوش ترین عکس های حیوانات خانگی را بدون دردسر می کند. به لطف حسگر APS-C در EOS R7، این لنز میدان دیدی معادل یک لنز 24-48 میلی‌متری در یک دوربین فول‌فریم ایجاد می‌کند و دامنه بزرگنمایی همه‌ کاره و انعطاف‌پذیری بالایی را در ثبت تصاویر از حیوانات خانگی فراهم می‌کند.


پرتره های محیطی



Canon EOS R6 برای عملکرد خیره کننده در شرایط کم نور و کنتراست بالا طراحی شده است. در حالی که حسگر 20.1 مگاپیکسلی فول فریم آن پیکسل های کمتری نسبت به برخی دوربین های کانن دارد، هر پیکسلی که دارد بزرگتر است و بنابراین به نور بسیار حساس تر است. نتیجه این است که دوربین قادر به فوکوس خودکار تا 6.5 EV است. تصویر به وسیله Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.2L USM در 1/40 ثانیه، f/1.4 و ISO32000 توسط "خاویر کورتس" گرفته شده است.


ماهیت غیرقابل پیش بینی پرتره های محیطی به دوربینی، تا حد امکان همه کاره نیاز دارد. Canon EOS R6 طوری طراحی شده است که برای گرفتن عکس به هر جایی که نیاز دارید بروید. تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه آن (IBIS) تا 8 مرحله تثبیت‌کننده را برای تصاویر واضح و بدون تاری در هنگام عکاسی دستی ارائه می‌کند، در حالی که حسگر بزرگ و فوق‌العاده حساس به نور فول فریم و محدوده ISO گسترده آن را کاملاً قادر می‌سازد. پرتره ها را در شرایط نوری غیرقابل پیش بینی و چالش برانگیز روشن کنید. علاوه بر این، EOS R6 با تشخیص و ردیابی پیشرفته چشم، به‌علاوه فوکوس خودکار تا  منفی 6.5 EV، تضمین می‌کند که هر زمان که باشد، سوژه شما همیشه در فوکوس خواهد بود. و با سرعت 20 فریم بر ثانیه، شما هرگز یک سوژه طبیعی را از دست نخواهید داد، مهم نیست چقدر زودگذر باشد.

همان ویژگی هایی که Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM را برای پرتره های خانوادگی مناسب می کند، این لنز را به انتخاب خوبی برای پرتره های محیطی نیز تبدیل کرده است. با وزن تنها 270 گرم،  و 5 مرحله IS اپتیکال آن و حداکثر دیافراگم باز طراحی شده است تا به شما کمک کند خلاقیت خود را در هر شرایط نوری بیان کنید و به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی از تمام قد پر از زمینه بگیرید. همچنین به این معنی است که این لنز به عنوان یک لنز ویدیویی فوق العاده عمل می کند.

از هر سوژه ای که عکاسی می کنید، از سوژه های گوناگون تا مدل، داشتن دوربین و لنز مناسب در کنار شما به این معنی است که آماده هستید.


منبع این نوشتار: بهترین دوربین ها برای پرتره