عکاسی از آتش

عکاسی از آتش: نحوه ثبت شعله های آتش

چه بخواهید از یک شمع، رقص شعله های آتش یا جرقه های شعله ور عکاسی کنید، تکنیک های مناسب، تنظیمات و همه این موارد تفاوت را ایجاد می کنند.

آتش سوژه فوق العاده ای برای عکاسی است که فرصت های خلاقانه بی پایانی را ارائه می دهد. نه تنها زیبایی را می‌توان در خود شعله‌ها یافت، بلکه محیط اطراف را نیز در نور شگفت‌انگیز می‌ کنند. این بدان معناست که آتش نه تنها می تواند یک سوژه چشم نواز، بلکه منبع نور جوی برای پرتره فراهم کند..

آتش همچنین می تواند یک چالش برای عکاسی باشد. مشکلی که عکاسان با آن روبرو هستند این است که منبع بسیار روشن است، در حالی که محیط اطراف اغلب بسیار کم نور است. این سطح بالای کنتراست می‌تواند ثبت جزئیات را در روشن‌ترین و تاریک‌ترین بخش‌های صحنه دشوار کند. با این حال، با تنظیمات مناسب در دوربین و چند مهارت ساده، هر کسی می‌تواند عکس‌های زیبایی در کنار آتش بگیرد.

در حالی که عکاسی از شعله های آتش یک مهارت عالی برای یادگیری است، به ویژه در جشن ها، مفید خواهد بود. در اینجا نحوه گرفتن عکس های زیبا از آتش در فصل زمستان موجود است.

1. مراقب باشید

اگر با حضور کودکان عکاسی می کنید، بهتر است در حین عکس گرفتن، بزرگسال دیگری در محیط باشند تا از کودکان مراقبت کنند. با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1/160 ثانیه، f/3.5 و ISO4000 گرفته شده است.

مانند عکاسی، آتش می تواند جذاب باشد – اگرچه همیشه نمیتواند یک روش خوبی باشد. درگیر عکس گرفتن بسیار آسان است، اما ایمنی همیشه باید اولویت شماره یک باشد. این مساله مهمی است که نه تنها از صدمه دیدن خود و دیگران جلوگیری کنیم، بلکه باید آتش را تحت کنترل داشته باشیم. یک سطل آب یا کپسول آتش نشانی در نزدیک آتش قرار دهید تا آتش را خاموش کنید و از یک مشعل استفاده کنید تا راه خود را در تاریکی پیدا کنید. بررسی شرایط آب و هوایی می تواند یک ایده خوب باشد زیرا باد شدید می تواند شعله های آتش را غیرقابل پیش بینی کند.

2. انتخاب کیت مناسب

نور تولید شده توسط آتش معمولاً نسبتاً کم است، بنابراین اگر از آتش به عنوان منبع نور برای گرفتن سوژه های نزدیک استفاده می کنید، استفاده از تجهیزاتی که در نور کم عملکرد خوبی دارند، می تواند کارا باشد. دوربینی مانند Canon EOS R6 یک گزینه ایده‌آل است – حسگر فول‌ فریم فوق‌ حساس ۲۰.۱ مگاپیکسلی آن به‌ طور ویژه برای کنترل سناریوهای محدوده داینامیکی بالا و به طور کلی موقعیت‌های کم نور طراحی شده است.

یک لنز پرایم مانند Canon RF 50mm F1.8 STM نیز کمک بزرگی است، زیرا لنز های پرایم دیافراگم بازتری از زوم ها را دارند. که این کار اجازه می دهد تا سرعت شاتر سریع تر و ISO پایین تر در نور کم داشته باشید، که به معنای عکس های واضح تر و کم نویز تر است.

بهمراه داشتن می تواند برای عکس های آتش سوزی و شمع نیز بسیار مفید باشد، زیرا به شما این امکان را می دهد که نوردهی های طولانی تری انجام دهید و حرکت سوسوزن شعله های آتش را محو کنید.

3. گرفتن نور شمع

اگر برای آتش نوردهی کنیم، بقیه صحنه بسیار تاریک می شود و این باعث می شود شعله های شمع در هوا شناور باشند. با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1/1250 ثانیه، f/4 و ISO100 گرفته شده است.

اگر نوردهی را برای محیط اطراف تنظیم کنیم، اثر خلاقانه بسیار متفاوت خواهد شد: شمع ها قابل مشاهده هستند، در حالی که شعله های آتش خاموش و تار به نظر می رسند. با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1/20 ثانیه، f/4 و ISO100 گرفته شده است.

شمع‌ها می‌توانند عکس‌های جوی را فعال کنند، با این حال می‌توانند چالشی برای گرفتن عکس باشند، زیرا شعله‌هایی روشن دارند اما نور محیطی زیادی ساطع نمی‌کنند. این بدان معناست که اگر ما در معرض شعله قرار بگیریم، بقیه صحنه تقریباً تاریک خواهد بود، ولی اگر برای اطراف در معرض قرار دهیم، شعله‌ها خاموش می‌شوند. انتخاب اولویت بندی به تأثیری که می خواهید به دست آورید بستگی دارد.

اغلب بهتر است برای المان روشن‌ تر در قاب، نوردهی کنید، زیرا برداشتن سایه‌ها در پس از تولید آسان‌ تر از اصلاح نقاط برجسته‌ شده است. علاوه بر این، ببینید که آیا می توانید نوردهی خود را کمی بالا ببرید تا بدون از بین بردن هایلایت، سایه های خود را تقویت کنید. اگر دوربین شما این ویژگی دارا است، سعی کنید هنگام فیلمبرداری از حالت Zebra استفاده کنید، که قسمت‌های پر نور یک قاب را با الگوی چاپی زبرا برجسته می‌کنید که به شما امکان می‌دهد سایه‌های خود را به حداکثر برسانید و در عین حال مطمئن شوید که هایلایت‌های خود را خیلی دور نکرده‌اید. برای عکس‌های ثابت، هشدار برجسته شدن می‌تواند در حالت پخش به بررسی اینکه آیا تصویر گرفته‌شده مناطق سوخته‌ شده‌ ای دارد یا خیر، کمک می‌ کند. عکاسی با فرمت RAW همچنین در هنگام پس از تولید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند Canon's Digital Photo Professional (DPP) انعطاف بسیار بیشتری به شما می دهند.

دوربین خود را روی حالت دستی (M) تنظیم کنید تا فلاش پاپ آپ خودکار دوربین شما غیر فعال شود. این کار از غلبه بر نور ظریف شعله شمع جلوگیری می کند. دیافراگم خود را روی f/4 و ISO100 تنظیم کنید، سپس سرعت شاتر خود را بین 1/20 و 1/2000 ثانیه تغییر دهید تا ببینید چگونه سرعت های شاتر متفاوت بر ظاهر شمع ها تأثیر می گذارد. همچنین می توانید از فلاش پرکننده استفاده کنید که به آن فلاش Daylight نیز می گویند، که نور را به مناطق سایه اضافه می کند و جزئیات را در سوژه شما به نمایش می گذارد. برنامه Canon Photo Companion شامل مقاله ای در مورد گرفتن پرتره در نور شمع است که این تکنیک را در محیطی حرفه ای تر بررسی می کند.

4. پرتره کیک با شمع

همانطور که سوژه شما به شمع‌ها خم می‌شود، شعله‌های سوسوزن درخشش و شگفت‌انگیزی بر چهره آن‌ها می‌افکند. با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1/200 ثانیه، f/2 و ISO1600 گرفته شده است.

هنگام عکاسی با لنز کاملا باز، عمق میدان بسیار کم است، پس باید فوکوس دقیق باشد. دوربینی با فوکوس خودکار تشخیص چشم، مانند Canon EOS R6، این کار را حتی در هنگام عکاسی از افراد در پروفایل آسان می‌ کند.

چه زمانی بهتر است دوربین برای جشن تولد استفاده کنیم؟ وقتی زمان فوت شمع ها فرا می رسد، می توانید با استفاده از نور شمع، پرتره های فوق العاده ای بگیرید تا چهره شاداب سوژه خود را بالا ببرید. دوربین را روی حالت دستی (M) با دیافراگم f/1.8 (یا بازترین دیافراگم لنزتان)، سرعت شاتر 1/200 ثانیه و ISO خودکار تنظیم کنید. به این ترتیب ISO سازگار می شود تا نوردهی صحیح را به شما ارائه دهد.

یک لنز پرایم مانند Canon RF 50mm F1.8 STM برای این نوع پرتره ها یک گزینه ایده آل است، زیرا حداکثر دیافراگم باز به شما امکان می دهد پرتره هایی را در فضای داخلی کم نور ثبت کنید. در دیافراگم‌ های باز، بوکه‌ های صافی برای پس‌ زمینه‌ های تار و زیبا ایجاد می‌ کند.

5. عکاسی از آتش سوزی ها

نوردهی طولانی مدت، حرکت شعله ها را محو می کند و هر جرقه پرنده را به مسیرهای نور چشم نواز تبدیل می کند. شعله ور کردن آتش می تواند به اثرات نورپردازی شگفت انگیز منجر شود، اما مراقب باشید: مطمئن شوید که این کار را با احتیاط انجام می دهید!

با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1 ثانیه، f/8 و ISO100 گرفته شده است.

از یک سه پایه استفاده کنید و یک نوردهی یک ثانیه ای تنظیم کنید تا از مسیرهای جرقه در آتش سوزی ها عکس بگیرید. به خاطر داشته باشید که از افراد حاضر در عکس بخواهید در طول نوردهی طولانی ثابت بمانند تا بتوانید از تاری حرکت در کادر خود جلوگیری کنید. روش دیگر، برعکس عمل کنید و یک تصویر شبح مانند با تاری عمدی، مانند تصویر بالای اینجا، با جرقه هایی که به صورت رگه های درخشان نور ثبت می شوند، ایجاد کنید.

آیا چیزی جذاب تر از آتش سوزی در یک شب سرد و تاریک وجود دارد؟ شعله های رقصنده می توانند سوژه ای جسورانه در برابر تاریکی اطراف ایجاد کنند. لحظه ای پس از غروب خورشید وجود خواهد داشت که نور محیط به اندازه ای کم است که آتش در برابر تاریکی خودنمایی می کند، اما همچنان به اندازه کافی روشن است که اطراف و جزئیات را در آسمان نشان دهد. این زمان عالی برای گرفتن عکسی از گرگ و میش و نشان دادن آتش در متن است، زیرا وقتی شب فرا می‌رسد، محیط اطراف کاملاً سیاه می‌شود. سعی کنید در حالت دستی با سرعت شاتر در 1/100 ثانیه، دیافراگم f/1.8 (یا هر چیزی که بازترین دیافراگم لنز شما است) و ISO خودکار عکس بگیرید. از جبران نوردهی برای روشن‌ تر یا تیره‌ تر کردن عکس استفاده کنید و زاویه کم را برای کادربندی آتش در برابر آسمان گرگ و میش انتخاب کنید.

6. گرفتن پرتره با نور آتش

هنگام عکاسی پرتره در کنار آتش، سعی کنید دوربین را روی حالت دستی (M) با دیافراگم f/1.8 (یا بازترین دیافراگم لنزتان)، سرعت شاتر 1/200 ثانیه و ایزو خودکار قرار دهید تا حرکت را تا حد امکان در نور محدود ثابت کنید.

با نور آتش پرتره ها را برای نور گرم فوق العاده یا سیلوئت های جالب ثبت کنید. با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM در 1/125 ثانیه، f/1.8 و ISO25600 گرفته شده است

آتش سوزی ها و چاله های آتش، فضایی منحصر به فرد ایجاد می کند که کار خود به تبدیل شدن به یک پرتره های عالی مناسب است. گفتگوهای های کنار آتش، زوج هایی که دور هم جمع شده اند و کودکانی که در شعله های آتش مسحور شده اند، همگی سوژه های خوبی را برای عکاسی با دوربینشما ایجاد می کنند. قبل از شروع حتما آتش را شعله ور کنید، زیرا میزان شعله می تواند تفاوت زیادی در نور محیط ایجاد کند. نور اغلب به‌ سرعت از شعله‌های آتش محو می‌ شود، بنابراین سوژه‌های خود را تا حد امکان (با امنیت بالا) به آتش نزدیک کنید تا از درخشش آن استفاده کنید.

7. عکاسی از جرقه ها

برای عکاسی از جرقه ها، دوربین خود را روی حالت دستی (M) قرار دهید. از دیافراگم حدود f/3.5-f/5.6، سرعت شاتر 1/125 ثانیه و ایزو خودکار استفاده کنید. همچنین می‌توانید با جبران نوردهی کم یا زیاد کنید که این کار می‌تواند نتایج کمی متفاوت به همراه داشته باشد. با Canon EOS R6 با لنز Canon RF 50mm F1.8 STM با سرعت 1/200 ثانیه، f/2.5 و ISO640 گرفته شده است.

نور ترقه از یک جرقه می‌تواند در عکس‌ها فوق‌العاده به نظر برسد – و همچنین راه امن‌تری برای کشف جلوه‌های نور خلاقانه با کودکان کوچک‌تر یا در آب و هوای بد است. جرقه های در حال پرواز با سرعت فوق العاده ای در همه جهات به بیرون منفجر می شوند، بنابراین به صورت رگه هایی از نور حتی با استفاده از سرعت شاتر نسبتاً سریع ثبت می شوند. اگر عکاسی و ویرایش با فرمت RAW راحت هستید، این کار می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد، زیرا می‌توانید جزئیات بیشتری را از هایلایت‌ ها و سایه‌ ها خارج کنید. یا سرعت شاتر خود را کاهش دهید، و جرقه، ردپایی به وضوح قابل مشاهده در کادر شما باقی می گذارد - این کار به شما بستگی دارد!

همچنین می‌توانید از مسیرهای نورانی آتش بازی در جشن عکس بگیرید - نکات و تکنیک‌های ما را برای عکاسی خلاقانه در آتش بازی برای ایده‌ها و الهام‌ بخشی بیشتر بررسی کنید.

و وقتی آتش خاموش شد، می‌توانید عکاسی Smoke را با تمرین مهارتی در برنامه Canon Photo Companion بررسی کنید.

نویسنده: جیمز پترسون

مترجم: مجتبی سلمانی

منبع این نوشتار: عکاسی از آتش