Canon به تازگی نسخه جدیدی از Canon EOS R6 را عرضه کرده است: Canon EOS R6 Mark II. این نسخه اصلاح‌شده دارای حسگر سیموس فول فریم 24.2  مگاپیکسلی است و دارای همان پردازنده تصویربرداری DIGIC X است که در EOS R5/EOS-1D X Mark III وجود دارد. EOS R6 Mark II می‌تواند با فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II به صورت داخلی تا 4K60p و از طریق خروجی HDMI با رزولوشن 6K RAW عکس‌برداری کند. 


پس از گذشت، کانن با EOS R6 Mark II بازگشته است، که پیشرفت های زیادی دارد و مهمتر از همه، دیگر بیش از حد گرم نمی شود!




حسگر تصویر

Canon EOS R6 Mark II دارای حسگر 24.2 مگاپیکسلی فول فریم CMOS جدید است. در قسمت داخلی، از همان پردازنده تصویر DIGIC X موجود در EOS R5/EOS-1D X Mark III استفاده شده است .

EOS R6 Mark II دارای لرزشگیر داخلی (IBIS) است. می‌توانید لرزش‌گیر اپتیکال و داخل بدنه را ترکیب کنید تا بهترین نتایج تثبیت ‌کننده را تا 8 استاپ به دست آورید.


در بخش عکس، EOS R6 Mark II می‌تواند با شاتر الکترونیکی تا 40 فریم در ثانیه و در حالت شاتر مکانیکی تا 12 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. علاوه بر این، در حالت RAW  هم این گزینه را دارد که نیم ثانیه قبل از عکاسی را ضبط کند.


بهبود فوکوس خودکار

دوربین‌های کانن به خاطر قابلیت‌های فوکوس خودکار باورنکردنی‌شان مشهور هستند. Canon EOS R6 Mark II از Dual Pixel CMOS AF II مشابه مدل قبلی خود پشتیبانی می کند. با این حال، کانن آن را با تشخیص و ردیابی افراد / وسایل نقلیه / حیوانات بهبود بخشید.


وقتی صحبت از انسان می شود، می توانید مشخص کنید که کدام چشم باید اولویت تمرکز داشته باشد. زمانی که EOS R6 Mark II نتواند چشم ها را تشخیص دهد، به جای آن روی صورت در عکس فوکوس می کند. بنابراین حتی اگر سوژه‌ای که عکاسی می‌کنید برای لحظه‌ای دور شود، سر آن‌ها همچنان ردیابی می‌شود و اگر سر قابل مشاهده نباشد، دوربین بدن را دنبال می‌کند .

فوکوس خودکار در هر حالت فیلمبرداری، حتی حرکت آهسته Full HD کار می کند.


قابلیت های ویدیویی

EOS R6 Mark II می‌تواند فیلم‌برداری داخلی با کیفیت 4K تا 60 فریم در ثانیه با فوکوس خودکار همزمان بگیرد. تمام فیلم های 4K از خروجی 6K سنسور نمونه برداری شده اند. در Full HD، می‌توانید فیلم‌های آهسته را با پشتیبانی از AF تا 179.82 فریم در ثانیه ضبط کنید.

برای اینکه بهترین بهره را از EOS R6 Mark II ببرید، می‌توانید از طریق خروجی HDMI روی Atomos Ninja V+ با کیفیت 6K RAW ضبط کنید. علاوه بر این، دارای نمایه تصویر داخلی شناخته شده Canon Log 3 است و از HDR از طریق PQ پشتیبانی می کند.


صفحه نمایش بازشونده

زمانی که صحبت از ضبط و مشکلات داغ شدن بیش از حد به میان می‌آید، Canon ادعا می‌کند که می‌توانید «بیش از 40 دقیقه بیش از نمونه‌برداری 4K 60p یا تا 6 ساعت در 4k 30p ضبط کنید - با حذف حداکثر زمان ضبط قبلی 29.59 - بسته به دمای محیط، فضای کارت حافظه. و عمر باتری .»

با توجه به ویژگی‌های جدید، Canon EOS R6 Mark II اکنون یک حالت پیش‌ضبط 3 یا 5 ثانیه‌ای دارد که می‌توانید آن را در منو روشن کنید. همچنین، هنگام استفاده با لنزهای پشتیبانی شده - که در حال حاضر به معنی لنزهای زوم RF L Canon و RF 24mm F/1.8 Macro IS STM است - از اصلاح برث فوکوسینگ بهره خواهید برد.


بدنه دوربین

EOS R6 Mark II بسیار شبیه به مدل قبلی خود است. همان باتری های LP-E6NH که همه می شناسیم، دوربین را تغذیه می کنند. همچنین EOS R6 Mark II با باتری اصلی EOS R6 سازگار است. با این حال، Canon ادعا می کند که با استفاده از صفحه نمایش LCD، عمر باتری تقریباً 50٪ افزایش یافته است.

یک EVF 3.69 میلیون نقطه‌ای در پشت دوربین خواهید دید که با سرعت 120 فریم در ثانیه به‌روزرسانی می‌شود. علاوه بر این، EOS R6 Mark II ویژگی کمکی نمای اپتیکال نمای یاب را از EOS R3 به ارث برده است .

EOS R6 Mark II دارای یک کفشک چند منظوره با رابط نسل جدید است. علاوه بر این، این کفشک چند کاره جدید با لوازم جانبی مختلف بدون کابل – و گاهی اوقات حتی باتری – مانند جدیدترین فلاش SPEEDLITE-EL-5 سازگار است.

Canon EOS R6 Mark II مانند نسل قبلی خود همچنان از کارت‌های SD استفاده می‌کند.

قابلیت اتصال

EOS R6 Mark II دارای بلوتوث نسخه 5 داخلی و وای فای 5 گیگاهرتز است، بنابراین می توانید به راحتی آن را به تلفن هوشمند یا شبکه اجتماعی خود برای اشتراک گذاری تصاویر متصل کنید. علاوه بر این، می‌توانید دوربین را از راه دور با برنامه‌های Camera Connect و EOS Utility Canon کنترل کنید.

در نهایت، استفاده از EOS R6 Mark II به عنوان وب کم در رایانه های PC/Mac امکان پذیر است. این ویژگی به لطف سازگاری UVC و UAC که مستقیماً در سیستم عامل‌های Windows و macOS تعبیه شده است، اکنون به‌صورت پلاگین قابل استفاده است.



منبع این نوشتار (Canon EOS R6 Mark II رونمایی شد)