عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش در تاریکی

برای گرفتن عکس های جسورانه از حیات وحش پس از شروع تاریکی نیازی به سفرهای دور دست ندارید
نکات پیش رو از مارک آلبیاک(برنده بهترین عکاس حیات وحش جوان در سال 2014) یاد خواهید گرفت
که چگونه در آستانه خانه خود تصاویر خیره کننده ای در نور کم ثبت کنید.

عکاسی از حیات وحش در شب فرصتی شگفت‌انگیز برای ثبت زندگی پنهان حیواناتی است که معمولاً هنگام طلوع خورشید دیده این امکان وجود ندارد. برای ثبت این چنین عکس هایی نیازی به سفر به جنگل‌های آمازون یا سرنگتی ندارید. در واقع، اتخاذ یک رویکرد محلی تر می تواند تصاویر باورنکردنی ثبت کرد و این میدان را می توان برای هر کسی که زمان، کیت منااسب عکاسی و حوصله دارد باز گذاشت.

1. در محیط زندگی خود عکس های شگفت انگیزی ثبت کند

پیدا کردن حیات وحش برای عکاسی می تواند مشکل باشد، بنابراین برخی از عکاسان از عطرهای خاصی برای جذب حیوانات استفاده می کنند. مارک آلبیاک متخصص حیات وحش ترجیح می دهد تماشا کند و منتظر بماند، اما توصیه هایی برای هر کسی که به دنبال امتحان این روش است دارد. او می گوید: «مثلاً برای روباه ها یا سایر پستانداران، می توانید از چیزی مانند روغن ماهی استفاده کنید. این تصویر با دوربین Canon EOS-1D X Mark III با لنز Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM در 15mm، 1/30 ثانیه، f/7.1 و ISO1600 گرفته شده است. © مارک آلبیاک

2. مکان و نور مناسب عوامل کلیدی هستند

عکس برداری در منطقه محلی شما باید به عنوان فرصتی برای غوطه ور شدن کامل خود در محیط نظر گرفته شود. بر کسی پوشیده نیست که بهترین کار در این زمینه اغلب توسط متخصصانی انجام می شود که ماه ها را در مکان سپری می کنند، بنابراین با منطقه محلی خود این گونه رفتار کنید. اگر این کار را جدی بگیرید نتیجه خواهید گرفت.

بیشترین بهره را از منطقه خود ببرید. برای شما احتمالا زمان بیشتری عکاسی از حیوانات سپری کنید، تا زمانی که یک هفته را در آفریقا برای تیراندازی به فیل ها بگذرانید.

کسانی که مشتاق این چالش هستند می توانند چگونگی رفتار حیات وحش محلی خود را یاد بگیرند، که نژادهای خاصی در کجا زندگی می کنند، و مسیر آنها در شهر یا جنگل چگونه به نظر می رسد. تحقیق در مورد حیواناتی که قرار است عکس برداری کنید، به اندازه هر توانایی با کیت مناسب مهم است.

عکس برداری از پستانداران در شب بهترین زمان است زیرا در شب از لانه های خود خارج می شوند.

بهترین زمان عکس برداری از پستانداران در شب است. این تصویر با دوربین Canon EOS 5D Mark III (اکنون Canon EOS 5D Mark IV جایگزین آن شده است) با لنز Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM در 28mm، 1/160 ثانیه، f/4 و ISO1600 گرفته شده است. © مارک آلبیاک

برای موفقیت در عکاسی در شب، باید درک خوبی از عملکرد دوربین خود داشته باشید. در زمان کاهش نور، مهم‌ ترین نکته این است که بدانید تنظیمات دوربین (به ویژه ISO و دیافراگم) به چه صورتی است، این تصویر با دوربین Canon EOS R5 و لنز Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM در 168mm، 1/25 ثانیه، f/2.8 و ISO6400 گرفته شده است. © مارک آلبیاک

قدم نخست الهام گرفتن از عکس های عکاسان مشهور است. زیرا این کار می تواند بهترین ایده ها را در اختیارتان قرار دهد.

قدم بعدی یافتن مکان مناسب است. از دانش محلی خود برای جستجوی نقاط احتمالی برای حیوان انتخابی خود استفاده کنید وادامه دهید. مارک توضیح می‌دهد: «روزها پش تر سر هم به حیات وحس محلی خود بروید، زیرا اولین بار ممکن است هیچ نشانه‌ای مبنی بر حضور حیوانات در آنجا یافت نکنید. اما معمولاً اگر سه روز متوالی بروید، می توانید آثاری از حیوانات را پیدا کنید.

هنگامی که مکان مناسب برای عکس برداری را پیدا کردید، باید نورپردازی را باید مد نظر قرار دهید. اگر فقط می خواهید نور بر روی حیوان مد نظرتان باشد، باید با سرعت شاتر حدود 1/100 عکس بگیرید. اما اگر می‌خواهید برخی از زیستگاه‌ها را نیز وارد تصویر کنید، باید دوربین را روی یک نوردهی طولانی مدت تنظیم کنید.

آزمایش با سرعت های بیشتر شاتر نباید یک انتخاب عملی باشد. اگر در شهری هستید ترافیک زیادی دارد، یا حتی فقط یک چراغ قوه یا مشعل در دست دارید - این می تواند فرصتی عالی برای آزمایش مسیرهای روشن باشد.

اگر بصورت مداوم از نور طبیعی یا مشعل استفاده می‌کنید، باید از سرعت‌ های شاتر طولانی‌ تر و در بازترین دیافراگم استفاده کنید که می‌توانید مدیریت کنید و در عین حال، کیفیت را حفظ کنید. "اگر از نور مصنوعی استفاده می کنید، حساسیت دوربین را بر روی 1/100 تنظیم کنید. حداقل باید کمتر از 1/250 باشد تا با فلاش همگام شده باشد."

لنزی مانند Canon RF 50mm F1.8 STM دارای دیافراگم باز و ایده آل برای این نوع عکسبرداری ها است.

زمانی که از قورباغه‌ ها یا وزغ‌ ها یا سمندرها عکس برداری می‌کنیم، ممکن است پوست آن‌ها خیس باشد. که می تواند در عکس یک انعکاس غیر طبیعی ایجاد کند، خوب است که از یک رفلکتور برای نرم کردن نور استفاده کنید.

در مورد رفلکتور ها، هر چه سایز آن ها بزرگ‌ تر باشد، بهتر عمل می کند، برای عکاسی از قوباغه یا وزغ و سمندر یک از نوع عکاسی ماکرو محسوب می شود ، نیازی به رفلکتورخیلی بزرگ ندارید.

اگر رفلکتور ندارید، می‌توانید بداهه‌ سازی کنید و از یک شی دیگر برای پخش کردن نوراستفاده کنید، یا در خانه از کاغذ استفاده کنید. نکته مهم این است که شما می تونید در برخی مواقع از فلاش که نوری ملایم تری دارد نیز استفاده کنید. بنابراین شما به چیزی نیاز دارید که نور را پخش کند.

3. با عکاسی از حیوانات کوچکتر این کار را شروع کنید

لحظات حیات وحش در شب، به ویژه در داخل شهرها، اغلب در موقعیت های غیرمنتظره و بعید اتفاق بیفتند - پس برای آن ها آماده باشید. "همیشه دوربین همراه خود داشته باشید". این تصویر با دوربین Canon EOS-1D X Mark III با لنز Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM در 15mm، 1/5 ثانیه، f/9 و ISO800 گرفته شده است. © مارک آلبیاک

عکاسی از حیوانات کوچکتر آسان تر از پستانداران بزرگتر است. این کار یک مقدمه آسان برای عکاسی در حیات وحش است، زیرا شما می‌توانید تنها با یک لنز ماکرو، یک دوربین و یک فلاش انجام دهید.

همین کار کوچک هم برای عکاسی از گیاهان در حال جوانه زدن و هم برای خود حیات وحش حیوانات مفید است. برای این نوع عکس برداری ها، می توان از یک فلاش ساده و Canon EOS R6، Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM و Mount Adapter EF-EOS R استفاده کرد.

برای کسانی که واقعاً می‌خواهند مرزهای خلاقیت خود را پشت سر بگذارند، از موجودات کوچک‌ تر با لنز واید عکس بگیرید. هم می توانید Canon EF 16-35mm F2.8 III USM را به دلیل دیافراگم باز برای شرایط کم نور استفاده کنید، و هم می توانید Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM را نیز امتحان کنید. ساختار سبک، دیافراگم عریض f/1.8 و بزرگنمایی ماکرو تا 1:2، ابزاری عالی برای عکاسی از نمای نزدیک است.

شما باید تمام چیزهایی را که در صحنه ظاهر می شوند را مورد توجه خود قرار دهید.

یکی از چیزهایی که یک رویکرد زاویه باز (واید انگل) به آن نیاز دارد، نور بیشتر است. اگر فقط قورباغه را همانطور که در سبک ماکرو انجام می دهید روشن کنید، بقیه صحنه تاریک خواهد شد. شما باید مناطق بیشتری را روشن کنید، مثلاً یک درخت، یا برای دریافت نور طبیعی بیشتر به نوردهی طولانی مدت نیاز دارید.

هنگامی که به مواجه با موجودات کوچکتر و قابل کنترل تر عادت کردید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به سراغ پرنده های بزرگتر در شب بروید. "اولین چیزی که باید بدانید که سوژه قرار است در کجا ظاهر شود؟ چگونه می توانید صحنه را روشن کنید تا حرکت آن را بگیرید؟ فکر می کنید حیوان قرار است چه کند؟ هنگامی که ایده ای از نحوه عملکرد حیوان در آن فضا دارید، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که آماده باشید، کیت مناسب به همراه داشته باشید و تنظیمات خود را انجام دهید.

4. انتخاب دوربین و تنظیمات مناسب

زود رسیدن به یک محیط مد نظر به شما این امکان را می دهد تا خود را برای عکس برداری آماده کنید، اما آماده باشید تا تنظیمات را با تغییر نور اعمال کنید. اگر پیاده‌ روی را از ساعت 5 بعد از ظهر آغاز کرده‌اید، با غروب خورشید، دائماً باید تنظیمات نوردهی خود را تغییر دهید. این تصویر با دوربین Canon EOS R6 با لنز Canon EF 70-200mm f/4L USM و Mount Adapter EF-EOS R در 200mm، 1/3200 ثانیه، f/4 و ISO800 گرفته شده است. © مارک آلبیاک

انتخاب دوربین مناسب یک کار حیاتی است و Canon EOS R6 گزینه عالی در همه شرایط نوری است. به لطف فوکوس خودکار تشخیص چشم (AF)، EOS R6 می‌تواند سوژه‌ها را با سطوح جدیدی از دقت شناسایی و ردیابی کند، به این معنی که حتی اگر سوژه شما در حال حرکت باشد، مانند پرنده‌ای در حال پرواز، همچنان می‌توانید تصویر واضحی را دریافت کنید. تثبیت‌ کننده تصویر درون بدنه (IBIS) آن نیز تا حد زیادی نیاز به سه پایه را برطرف می‌ک ند و شما قادر می‌سازد تا تنظیمات سریع و ساده داشته باشد.

فناوری IBIS در ابن دوربین، EOS R6 را برای عکاسی از حیات وحش در شب یک گزینه ایده‌آل می‌کند، زیرا به شما امکان می‌دهد در نور کم با سرعت شاتر پایین عکس‌ برداری کنید. به عنوان مثال، وقتی برای عکاسی به کوهنوردی می‌روید، می‌توانید ببینید که چگونه تنفس بر نحوه نگه داشتن دوربین تأثیر می‌گذارد. اگر ثابت نیستید و در تاریکی با سرعت شاتر بسیار پایین عکاسی می‌کنید، IBIS موجود در لین دوربین برای شما به گزینه بسیار ارزشمند تبدیل می شود.

فراتر از ثبات، توانایی عکاسی با ایزوی بالا و گرفتن تصاویری واضح نیز، دوربین EOS R6 را به بهترین گزینه تبدیل می کند.

اما بهترین لنزها برای عکاسی حیات وحش کدامند؟ لنزهایی مانند Canon RF 50mm F1.2L USM - که در نور کم عملکرد خوبی دارد - برای گرفتن عکس از طبیعت به خوبی با Canon EOS R6 هماهنگ می شود.

عکاسی از حیات وحش در نور کم دنیای جدیدی از رفتار حیوانات را بروی شما باز می کند و می توانید تصاویری جسورانه و هیجان انگیز ایجاد کند. از نکات این نوشتار استفاده کنید تا ببینید چه چیزی را می توانید در محیط اطراف خود ثبت کنید.

نویسنده: جک فیتس

مترجم: مجتبی سلمانی

منبع این نوشتار: نحوه ثبت تصاویر حیات وحش در نور کم