کانن به تازگی از دوربین کامپکت بدون آینه APS-C به نام EOS R50 به همراه لنز زوم تله فوتو بر پایه APS-C با رنج 210-55 میلی‌متر با مانت RF رونمایی کرده است. EOS R50 با هدف ایجاد محتوا، دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C است، می‌تواند ویدیوهایی با وضوح UHD 4K30p بگیرد، حالت‌های خودکار جدید دارد و دارای Dual Pixel AF II است. بدنه دوربین با قیمت 829 یورو به فروش می رسد.


در ماه مه 2022، کانن اولین دوربین بدون آینه APS-C خود، یعنی EOS R7 و EOS R10 را به همراه دو لنز زوم کیت ASP-C، RF-S 18-45mm f/4.5-6.3 IS STM و RF  -S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM عرضه کرد. اما در حالی که دوربین‌های EOS R7 و R10 را می‌توان دوربین‌هایی برای ورود به اکوسیستم بدون آینه EOS R در نظر گرفت، این شرکت ژاپنی چیزی حتی پیشرو تر در نظر دارد.

در واقع، همراه با لنزهای جدید EOS R8 و RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM، امروز کانن از EOS R50 رونمایی کرد که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا که به دنبال ارتقای کیت خود از گوشی هوشمند به دوربین بدون آینه هستند، طراحی شده است. . بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم!




Canon EOS R50: دوربین APS-C "سطح ورودی" برای سازندگان محتوا

همانند EOS R10، کانن EOS R50 دارای حسگر 24.2 مگاپیکسلی CMOS APS-C است. در حالت عکس، دوربین می تواند با استفاده از شاتر الکترونیکی تا سرعت 12 فریم در ثانیه و با شاتر بی صدا تا 15 فریم در ثانیه عکس بگیرد. در حالت ویدیو، از حسگر 6K برای ایجاد ویدیوهای UHD 4K استفاده می‌شود که می‌توانند تا 30 فریم در ثانیه ضبط شوند (4K60p به ترتیب با و بدون کراپ در EOS R10 و R7 موجود است).

علاوه بر این، این دوربین دارای جدیدترین و بهترین سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II Canon است که می تواند به طور خودکار افراد، حیوانات و وسایل نقلیه را شناسایی و ردیابی کند. در واقع، این فناوری  می تواند یک ابزار کمکی بسیار مفید برای ولاگرها یا تولیدکنندگان محتوا باشد که تازه شروع به کار کرده اند.



به هر حال، هنگام عکاسی در حالت سلفی، می توان زاویه صفحه نمایش لمسی 3 اینچی را برای نظارت بهتر بر تصویر و کنترل تنظیمات دوربین تنظیم کرد. به گفته کانن، این دوربین با در نظر گرفتن اولین بارها طراحی شده است، به همین دلیل آنها تصمیم گرفته اند حالت های خودکار پیشرفته جدیدی را پیاده سازی کنند.

اینها شامل عملکردهای Creative Assist و Creative Bracketing هستند: اولین گزینه به طور خودکار تنظیمات را بسته به محیط عکسبرداری تنظیم می کند، در حالی که دومین گزینه ظاهر متفاوتی را برای هر تصویر گرفته شده ارائه می دهد.




صدا و اتصالات

قسمت بالایی بدنه دارای یک اتصال کفشک چند منظوره است که می‌تواند برای اتصال یک میکروفون دیجیتال خارجی یا رابط صوتی به دوربین، مانند DM- Canon  ،E1D یا بخش TASCAM XLR استفاده شود.




EOS R50 همچنین دارای اتصال Wi-Fi و بلوتوث با فرکانس 2.4 گیگاهرتز است تا به سرعت فایل‌ها را با دستگاه‌های هوشمند با استفاده از برنامه Camera Connect (iOS/Android) به اشتراک بگذارد یا دوربین را از راه دور با کنترل BR-E1 کنترل کند. در نهایت، هنگام اتصال EOS R50 به رایانه از طریق کابل USB-C، دوربین به طور خودکار به عنوان یک وب کم خارجی برای پخش زنده شناسایی می شود.


Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM: زوم تله فوتو جمع و جور APS-C

همراه با EOS R50، کانن یک لنز زوم تله فوتو جمع و جور APS-C نیز به مجموعه خود اضافه کرد، RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM. یک لنز همه کاره با مانت RF و زوم 3.8 برابری را ارائه می دهد، و می تواند تا 4.5 استاپ تثبیت کننده تصویر (7 توقف در صورت استفاده در ترکیب با IBIS) ارائه دهد . همچنین سیستم فوکوس STM آن برای فیلمبرداری مناسب است.




منبع این نوشتار (Canon EOS R50 رونمایی شد)